Vertrouw op God en het plan dat Hij met jou heeft, dus ga je verbinden door te praten met Uw Goede Vader! Begin gewoon vandaag nog. U kan gerust knielen voor Uw Vader want nederigheid hoort bij bekering en vergeving tot God, hoe kleiner jezelf wordt, hoe meer je van Hem zult te zien krijgen.



(Voorbeeld van een eerste gebed, ga op een stille plaats en bidt met heel uw hart: Papa, naar het schijnt bent U mijn Vader, voor mij is dit alles nieuw, ik begrijp het nog niet zo goed maar wilt U mij helpen Papa om mij met U te verbinden van hart tot hart, ik weet dat Uw Zoon Jezus ook voor mij is gestorven en ook mijn zonden heeft gekruisigd op Golgotha, Uw Zoon is de Weg naar U Papa, help mij, ik wil niets liever Papa, de wereld die ik nu zie met mijn wereldse ogen is niet de wereld die U heeft bedoeld, ik zie hier geen vreugde, vrede en rechtvaardigheid wat U ons beloofde, en dat is ook mijn erfenis, dus Papa... hier ben ik, laat mij zien door Uw ogen, ik meld mij bij U aan op dit moment, het is er de tijd voor, ik wil niet langer zonder U leven, ik dank U om in mijn hart te komen wonen en er alles te verwijderen wat niet van U is, vergeef mij Papa mijn zonden en vul mij met Uw Heilige Geest van kop tot teen, in Jezus Naam. AMEN)



Wanneer je verbonden bent wordt er ook voor je gezorgd, dan kan je Papa jou beschermen. Waarom? Wel omdat Hij je dan kent, u bent Zijn geliefd kind! En dan kun je vrij zijn omdat je weet dat alles loopt zoals het hoort, zoals God het wil en soms is dat niet wat wij willen maar wel het juiste wat op dat moment in uw leven gebeurt.

Verbindt je en je zal merken hoe je leven in alle opzichten veranderd, vroeger had ik hier ook over gehoord en dacht ook, het zal wel, maar inderdaad, op vlak van relaties, op financieel gebied, een goede gezondheid en het kostbaarste… de redding van de dood, want door Jezus aan te nemen zal je ziel eeuwig leven bij Jezus, wat het eeuwige leven wordt genoemd.



 

Begin je dag met Jezus! Hou een schriftje bij en noteer dagelijks uw werk dat u doet in het Koninkrijk van de Heer. Ook wat u de dag ervoor hebt gedaan of meegemaakt, en wat u vandaag gaat doen. En noteer je gebed van vandaag. Dit zal uw geloof en kracht doen toenemen!

Hoe begint u met een gebed: lees altijd eerst een stuk uit de Bijbel waardoor u in de tegenwoordigheid van God komt, de kracht, Zijn Geest komt dan over u. U voelt dan uw lichaam tintelen, dat kan zijn dat u uw handen voelt warm worden, soms voel ik een tinteling aan mijn hoofd, maar meestal kriebeling over mijn hele lichaam, op plaatsen waar genezing ontstaat kan er ook een koude wind over gaan, en u kan ook pijn voelen op de plaats waar genezing ontstaat, Zijn helende Geest is een kracht die duwt blokkades omver daardoor kan je pijn ervaren. Laat alles gebeuren in Zijn tegenwoordigheid. Hij weet wat er met jou moet gebeuren nog voordat u het vraagt!

Als u in de Bijbel leest, lees aandachtig want er zullen teksten naar boven komen waarvan u zeker zult zijn dat dit het is wat u net nodig had! Misschien leest u een opdracht, of een waarschuwing... wat het ook is u zult het weten/voelen als het voor u persoonlijk bestemd is. Dus overloop je geest en je lichaam, vraag wat je nodig hebt, ook voor jou familie en vrienden, en dan is het belangrijk dat je alles afgeeft aan onze Vader.

Als u dat hebt gedaan kunt u de Wapenrusting van God aandoen om je geestelijk te beschermen, want nooit is het een strijd tussen vlees en bloed maar tegen boze machten.



 

Ook als u tijdens de dag een energie boost nodig hebt ga dan in stille tijd met de Heer! Ga in gebed. Ben je vermoeid, ziek? Bidt dan tot zolang u zich beter voelt. Wees geduldig, u moet eerst heel stil zijn om bij Hem te kunnen komen en Zijn stem te horen, of Zijn geest te voelen. God kan elke situatie omkeren, bij God is alles mogelijk, hoe kan dit? Wel bij God veranderd uw perspectief, uw zicht! U kan boven elke situatie in Zijn liefde gaan staan.

Ik las onlangs van een vrouw die agressieve kanker kreeg, ze had nog drie weken te leven, zij was reeds gelovig en sprak tot de Heer, zij zei ik weet dat U het antwoordt bent, ze nam haar geloof zeer serieus en bad dagelijks drie uur, telkens na haar maaltijd nam ze ook geestelijk voedsel tot zich! Haar gebed werd haar medicatie telkens na het eten. Na een maand werd zij compleet gezond verklaard.

Ons lichaam kunt u het beste vergelijken met een batterij, die leegloopt en terug moet opgevuld worden, dat u dus dagelijks terug moet opladen bij Zijn onuitputtelijke bron. Als je dus tijd neemt voor God ga je Zijn kracht ook voelen en opnemen, het is als een tinteling die door heel je lichaam trekt, werkelijk zalig omdat je dan ook weet, God is mij nu aan het herstellen. En Hij houdt ontzettend veel van jou! Jij bent Zijn geliefd kind, apart gezet in de eeuwige liefde! Zet je telkens op diezelfde plaats in je stille tijd, je zal merken na een tijdje dat je pas neerzit en je Zijn kracht reeds voelt!

 

 

Omdat ook ik ontzettend van je hou mijn lieve broer of zus wil ik iedereen, jong of oud aanraden om dagelijks tijd te maken voor jezelf, het is een must om gezond te zijn en te blijven, tijd maken voor jezelf gaat veel dieper dan wat ik hier kan schrijven, het gaat erom dat je ruimte creëert wat helemaal van jou is, het gaat om dagelijks jou afspraak met God vast te leggen. Hoe je die afspraak invult hangt dan weer af van het moment, en van je aard maar kies altijd voor zaken die je doen groeien, misschien weet je nog niet wat dat is. Dan kan ik je aanraden om te beginnen met dingen te doen waarvan je nu houdt, en van daaruit te vertrekken, maar vergeet nooit om dagelijks een momentje hoe klein ook een gesprekje met God te houden, het liefst altijd op dezelfde plaats omdat je na een tijdje de eerste stappen kan weglaten en je instant in de hemel bent zonder aanmelding vooraf wanneer je jou ruimte gaat betreden! Overloop je gedachten, je leven, spreek met je beste Vriend. Je zal zien, de dag erna verlang je al terug naar dat ene moment omdat dat de verbondenheid is, in die verbondenheid ligt de waarheid, wanneer je dan met Hem gaat spreken komen de antwoorden op je af. Niet te veel nadenken want dat blokkeert het contact, gedachten kunnen blokkades zijn, de verbinding ontstaat in vertrouwen, met God spreek je van hart tot hart.

 

Ik kan me inbeelden dat er vele vragen opkomen bij je dagelijkse date met God, wel hoe lang bijvoorbeeld zo een afspraak kan duren, dat hangt af van je wil, van je tijd, van je doel, je zal merken dat je in het begin tijd moet maken en dat je na een tijdje tijd wil maken!

 

 

 

Bent u werkelijk klaar voor een aanraking van God?

Wilt u ook ervaren wat dit met uw ziel en uw lichaam doet?

Dan neem ik u mee naar onderstaand gebed:



(Ga op een stille plaats.)



EEN BRIEF VAN GOD AAN U:

Geliefd kind, ik bemoedig u aan om hier en nu in vertrouwen te bidden tot de Vader. Je zal hier en nu ontvangen als u dat wilt en als u geloofd in de krachtvolle naam van Jezus, je moet begrijpen lief kind, Ik God ben écht, en ik lééf. Ik ben geen verhaaltje door iemand verteld, wat u hier leest is waarheid. Een goede Vader liegt niet tegen Zijn kinderen. Ik ben de schepper van de wereld en alles daarbuiten, ik leef door alle mensen, dieren, planten en elementen heen. Toen Adam en Eva aten van de boom van goed en kwaad kwam de duisternis over de wereld, die mooie schepping die Ik gecreëerd had. Satan had hun wijsgemaakt dat dit kon terwijl ze wisten dat het niet mocht. Satan had zich vermomd als een listige slang. Satan is ook een kracht maar die is gekomen om al het goede te vernielen, hij steelt, liegt en vernield. Hij kan net zoals Mij in mensen wonen daarom is het belangrijk te weten hoe je jezelf kunt beschermen, want elke dag opnieuw ligt hij op de loer. (Verder leest u over de wapenrusting die u dagelijks best aantrekt.) Daarom heb Ik Jezus naar de aarde doen komen, om de zonde terug uit Mijn wereld te halen! Satan probeert iedereen naar beneden te halen via mensen rond u die Jezus niet kennen. Deze mensen zijn werelds, wat betekent dat Satan bij hen vrij in en uit kan komen, maar ook dat hij op deze manier veel slechts kan aanrichten! U ziet ik maakte u perfect, maar wie Mijn bescherming niet zoekt is als een vogel voor de kat. Wie Jezus oprecht aanneemt in zijn hart, voelt Zijn liefde instant. Hij alleen kan jou terug vrij maken van alle leugens die satan jou heeft wijsgemaakt! Ook wanneer dat onmogelijk lijkt. Bij Mij is alles mogelijk. Ik maak een weg wanneer er geen meer lijkt te zijn. Als u met heel uw hart zoekt zult u Mij vinden, dat is Mijn belofte voor jou. Om het even wat u doormaakt, als u vertrouwd op Jezus zult u gered worden, door Mijn genade bent u hier aan dit gebed begonnen, in deze ronde bestaat geen toeval lief kind, we stappen nu samen in vertrouwen én openen ons hart voor deze genade, Mijn genade heelt en maakt jou vrij van alles wat jou lichaam bezoedeld, geloof in Mij en in de verrijzenis van Mijn Zoon Jezus! Dit begrijpen laat je inzien wat het verschil is tussen het maken en het niet maken in dit leven,

(Psalm 27v.13) Door geloof zie ik de goedheid van de Heer in het land van de levenden!

Ik maak nu de verbinding van hart tot hart Mijn kind, zo werk Ik, en Ik vul jou hart nu met Mijn Heilige Geest, met Mijn zaligheid zodat u deel maakt van de erfenis van Mijn Zoon Jezus, namelijk een leven vol vrede, vreugde en rechtvaardigheid tot in eeuwigheid!

Vertrouw nu maar, Ik zal u verder begeleiden, luister dagelijks naar Mijn stem. Open je hart alleen voor Mij, en de rest wordt u gegeven!



UW ANTWOORD AAN GOD:

Vader jij bent mijn God en ik dank Jou voor Uw goedheid en Uw liefde die nooit ophoudt, Jou aanwezige liefde voor mij, vandaag maakte Jou liefde mij vrij, vandaag stap ik met Jou in een hoger level, dank Je om vandaag Jou goedheid te tonen, om mij volledig te reinigen, Uw beloftes komen vanaf vandaag in mijn leven, dank U voor alle geschenken, ik dank U voor het volmaakte werk van Jezus Christus Uw Zoon aan het kruis, ik kan daardoor Uw zegen en vrijheid ontvangen, dank U Vader voor vandaag voor alles wat U doet, altijd hebt gedaan en nog zult doen, de kleine en grote dingen in de naam van Jezus, in vertrouwen en liefde open ik mij om U helemaal te ontvangen.



SPREEK LUIDOP:

Heilige Geest ik verwelkom U, help mij geest van God om te geloven en het goede te doen, ik verbindt mij met U, raak mij aan, maak mij vrij, heel mij in de naam van Jezus Christus. Ik sta open Vader voor wonderen, ik geef mij over aan U, nu terwijl ik mijn gebed maak aan U, ik dank U vader dat een geloof zelfs zo klein als een mosterdzaadje bergen kan verzetten, dat mijn geloof voldoende genoeg is voor een wonder, voor verandering, dank je Vader voor de verandering die nu komt in mijn leven door mijn bekering, wat een voorrecht! Ik geef Jou mijn vertrouwen, mijn hele hart. Ik voel Jou goedheid, ik voel Jou heling, dank je Vader voor jou genade! In de machtige naam van Uw zoon Jezus Christus.

AMEN



 

Hoe komen wij dan in Gods tegenwoordigheid? Er is een bepaalde volgorde om precies daar te komen waar we allen willen zijn, op de plaats waar alles mogelijk wordt.

We gaan eerst danken, we danken God voor alle liefdevolle dingen en de leiding die wij mogen ontvangen en daarbij erkennen we Zijn goedheid.

Pas dan prijzen we de Heer en hier erkennen wij Zijn grootheid en Zijn kracht.

Daarna volgt de aanbidding waar we toegang krijgen tot gemeenschap met God en waar wij Zijn Heiligheid erkennen, op deze plaats vormen we één lichaam met alle geestvervulde Christenen, ook wel de Bruid van God geheten.

 

***

 

U kan de Bijbel lezen, je kan bidden maar vergeet niet daarna ook de stilte in te gaan, een gebed doet u beter in een paar stappen,

we moeten eerst onze ziel stilkrijgen voor wij tot de Vader kunnen komen!

Wanneer we beginnen te bidden, kom dan eerst in gelijkheid met de Vader, de Vader is liefde, stem uw hart eerst op deze liefde af , pas dan kan de Vader u horen.

Ga eerst in aanbidding, dat is de Vader danken voor uw leven, voor alles wat leeft, voor de schepping, enzv. U kan ook luisteren naar opwekkingsliederen, en aanbiddingmuziek, of u kan bemoedigende psalmen lezen, maar u merkt het waar ik u naartoe wil brengen, en dat zijn dus de hogere sferen, om met uw Papa te praten moeten we het wereldse achter ons neerleggen.

Wanneer u in deze sfeer bent gekomen kan u bidden voor anderen, of voor jezelf, praten met God, en vertellen wat op uw hart ligt, dan geef je alles aan Hem af in vertrouwen.

 Daarna ga je in de stilte, de Heilige ruimte! Hier hoort u Gods stem, hoe meer u het doet, hoe meer van Hem kan Hij u laten zien, je zal het voelen kriebelen in je lichaam, het kan ook voelen als een wind die doorheen je lichaam stroomt, dat is Gods aanwezigheid, Zijn tegenwoordigheid!

 (ik zet altijd muziek van Tim Janis op als ik in stille tijd ga, ik laat me meevoeren op deze mooie muziek, zet het luid genoeg zodat niets anders u stoort!)

 

Stille helende tijd, daar waar werkelijk uw licham gereset wordt, hoe begint u eraan?

 

Om deze Goddelijke kracht op te nemen is het belangrijk dat u een open houding hebt:

 

De uiterlijke houding:

Handen geopend (als schaaltjes) losjes op de bovenbenen leggen, benen/voeten niet kruisen, om de energiestroom niet af te snijden. (Het is als een tuinslang, wanneer je er tijdens het sproeien op gaat staan, is de waterstroom belemmerd en er stroomt slechts weinig of helemaal geen water meer door. Of een ander voorbeeld – bij stroom: wanneer draden aan elkaar komen, ontstaat er kortsluiting)

De innerlijke houding:

Hart wijd openen. Vooraf alles wat je belast, storende gedachten in een denkbeeldige vuilnisemmer doen (bv. Alle belastingen, lichamelijk – maar ook van geestelijke oorsprong, vooral angsten, zorgen, alle nood, maar ook ergernis, woede, toorn, wrok, bitterheid, treurigheid, enz. , alles wat je als verkeerd voelt), want alleen daar, waar ik al plaats voor het goede gemaakt heb, kan de goede Goddelijke kracht werken. Belangrijk is het ook, zich van storende gedachten los te maken. Zich in vertrouwen te openen en observeren wat er in het lichaam te voelen is.

(Het helpt misschien, zich met een huis te vergelijken, waarin we alle ramen en deuren openen, om de frisse lucht binnen te laten, zo moeten wij ons voor deze geestelijke kracht openen.)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit innerlijk en uiterlijk geopend zijn voor God onder uitschakeling van alle storende gedachten betekent herstel. Wij stellen ons op de ontvangst van de Heilige Geest, de Goddelijke kracht in. Stille tijd  betekent: wij maken ons los van al het in gedachten storende, openen ons en wenden ons tot God, om de Goddelijke kracht op te nemen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is belangrijk, dat wij ons, zo goed als het ons al lukt, los te kunnen maken van alle storende gedachten en gevoelens, om steeds meer tot rust te komen. Al het zware, alle ziekten, alle zorgen enz. mogen wij afgeven aan Jezus, wanneer wij dat willen.We moeten het af-geven, Hoe vrijer en vertrouwensvoller wij ons kunnen openen, des te makkelijker kan de genezende kracht in ons binnenstromen. In deze rust en godverbondenheid kunnen wij het beste onze hartenwensen aan God voordragen. Wanneer wij nog niet weten, wat wij vragen moeten, kunnen wij ook gewoon zeggen:

"Jij weet wat ik nodig heb. Alsjeblieft, geef me dat wat juist voor me is.”

We kunnen vragen om de goddelijke orde in ons en om ons heen, om de gezondheid, de vreugde in het hart, om de liefde, de deemoed, de dankbaarheid, om een dieper en helderder begrip, om de kalmte en geduld enz. Wij kunnen bv. Ook voor onze werkplek bidden, de collega's daar of voor een examenwerk en, en, en... wat ons ook maar aan het hart ligt. Wij kunnen voor onze familieleden vragen, voor onze buren, voor de hele mensheid, voor de dieren- en plantenwereld, ja, voor de hele schepping.

Wanneer wij in Zijn tegenwoordigheid komen, nemen we de goddelijke kracht voor onze vragen op. Wanneer wij voor een ander mens bidden, nemen we de goddelijke kracht voor deze mens op en deze kracht stroomt van ons naar de mens voor wie wij bidden en kan dan helpend en genezend in hem werken. Precies zo gaat het ook wanneer wij voor dieren of planten bidden. De energie die wij zenden, komt altijd aan. Om het even of wij voor iemand bidden, die zich in onze onmiddelijke nabijheid bevindt of voor iemand, die op een heel ander deel van de aarde leeft. Aan de goddelijke kracht zijn geen grenzen gesteld.

Wanneer wij alles wat ons bezighoudt aan God voorgedragen hebben (onze vragen, onze dank, maar ook situaties waarin wij naar oplossingen zoeken, kort gezegd alles, waar wij van ganser harte de ondersteuning van God wensen), is het belangrijk, alles, waarvoor we gebeden hebben, in gedachten los te laten en nog een poosje in de rust te blijven en te observeren, wat zich in de tijd van het moment in intens gebed in ons lichaam voordoet. Misschien ontvangen wij in deze tijd precies de antwoorden van God op onze vragen. Gedurende de tijd van het bidden in stilte is het heel veel gemakkelijker voor God om ons te bereiken, omdat ons hart en ons bewustzijn geopend zijn en helemaal op Hem gericht zijn.

De Helende Goddelijke kracht, de helper en trooster die God ons toestuurde kan voor ieder mens afzonderlijk waar te nemen zijn. De een voelt hem misschien als warmtegevoel of wel ook als kou, een ander daarentegen bespeurt een kriebelen of hij moet huiveren en weer een ander voelt pijn of onrust, een ander misschien rust. Er zijn bij ieder mens verschillende reacties vast te stellen.

„Indien u nu uw lichaam werkelijke aandacht schenkt, dan zult u in dit waarnemen, wat zich precies op dit ogenblik in uw lichaam merkbaar maakt. U zult zelf zeggen:

“Dat is een eigenaardig gevoel, dat is een gevoel, wat ik nog nooit waargenomen heb. Het is anders dan tot nu toe. Er overspoelt iets mijn lichaam, er doorstroomt iets mijn lichaam, het is anders. Vroeger, tot nutoe, waren de ledematen zwaar, ze waren zwak, ze waren bijna levenloos, ze waren koud, en nu daarentegen is het iets anders.“, dit is God die u aanraakt!!!

Het vragen bevrijdt ons natuurlijk niet daarvan, ons eigen deel ertoe bij te dragen, dat noodzakelijk is, zodat het gewenste succes kan intreden.

Wanneer er bv. een examen aankomt en wij ons, hoewel wij genoeg tijd daarvoor hebben, niet grondig of helemaal of niet voorbereiden, maar maar ons slechts door het vragen en in stille tijd te gaan alle ondersteuning van God verwachten, zullen we zeker een bittere teleurstelling beleven. Pas wanneer wij van onze kant al het noodzakelijke gedaan hebben, dan helpt God ons. Of wanneer wij om de vrede op de werkplek of in de buurt vragen en zelf nog generlei streven aan de dag legden, liefdevol en begripvol de collega's resp. buren te bejegenen, dan is er ook voor God geen enkele aanleiding om op deze vragen in te gaan.

 Om de Goddelijke kracht verder te kunnen geven, moeten wij echter eerst eens zelf met de Goddelijke kracht aangevuld zijn. Om altijd over voldoende kracht te beschikken, is het belangrijk zich twee keer per dag voor minstens 10 minuten in stilte te gaan.  De kracht stroomt immers de klok rond en overal. Maar bent u vermoeid of ziek, dan begrijpt u wel dat u langer stille tijd nodig hebt, hoe lang? Tot u zich verkwikt voelt! En bij ziekte kan dit 2 uur duren per dag, tot u terug op orde bent, geef niet op en denk absoluut niet dat dit verloren tijd is, dit is de tijd waar  alles voor U gebeurt, doorbraak,  herstel, uw gebed wordt hier verhoord!!!

 

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

 

 

 God is werkelijk De weg die we moeten gaan om gezond, vrij en vreugdevol te leven, het is zo spijtig dat velen Jezus nog weigeren aan te nemen, dat is onwetendheid, ook angst soms voor het onbekende, leven met Jezus maakt van jou een nieuwe schepping , maakt van jou een kind van God zoals je bent bedoeld te zijn,  u komt door Jezus van de duisternis in het licht, u komt in het paradijs terecht omdat u kan zien met de ogen van God, u kunt het negatieve filteren van het mooie , je kijkt met een vernieuwd Jezus hart! Het leven is terug boeiend, heerlijk en sprankelend.  

 

Het betekent ook dat u in een nieuwe familie terecht komt, het oude is voorbij,... en deze familie richt zich op God, en God is liefde, hier ontvangt u bergen liefde!

Hij heeft mijn hand vast, en ik stevig de Zijne, in Hem vindt u alles.

Ik wens u ontzettend veel tijd bij de Heer toe,  deze tijd waarvan u algauw zult ontdekken dat dit het mooiste geschenk is dat u hier op aarde kan ontvangen, ook ik zegen u hier en nu, succes en heel veel liefs, Heidi .

 

Meer weten? (you tube)

*Taking Time To Wait On God – Derek Prince.

*Benni Hinn – Practices for “Waiting on the Lord”

*Waiting on God – Andrew Murray/Full Christian Audiobook Unabridged.



 

 

https://youtube.com/playlist?list=PLjkTWG7PIYSYmFv56F-UjmcwE4mxNLQMt

 

 

Een korte maar zeer belangrijke boodschap.

Gebed is de allerbelangrijkste activiteit in je leven.

Als we bidden komt er liefde, vertrouwen, geloof, blijdschap, herstel, autoriteit, zalving, wijsheid, vrede, vergeving en bevrijding.

Lieve Godskinderen,
Wonderen van de Heer.

Bidden bestaat uit drie delen.

1 praten tegen God
2 vragen aan God
3 God danken

Wanneer we gaan danken transformeert de ruimte, kan God aan jou, versmelt Zijn geest met de jouwe, we worden één.

Danken kan door aanbiddingsmuziek, door de psalmen te lezen, door te danken voor de kleine en grote dingen van de dag.

Maar vergeet nooit, na het praten en vragen om God te danken.

Danken is de plaats waar God u in alles gaat voorzien!❤

www.godsbelofte.com

Maak jouw eigen website met JouwWeb